کامپیوتر و الکترونیک

سرانجام AMD ، اینتل را به زانو در آورد

شکست اینتل در مقابل AMD

سرانجام AMD در مقابل سهم بازار CPU Intel: 7nm با شروع جنگ قیمت اینتل را به زانو در می اورد. AMD در همه جبهه های بازار CPU دوباره گام بر می دارد. Mercury Research ، یک شرکت تحلیلگر بازار CPU ، امروز گزارش سهم بازار خود را منتشر کرد که حاکی از دستاوردهای اخیر AMD در برابر اینتل است.

با توجه به این گزارش سهم گذشته سهم شامل فروش پردازنده های Ryzen 3000 AMD نبوده است ، اما این گزارش فروش پردازنده ۷ نانومتری را نشان می دهد. زیرا این شرکت همچنان به بازپرداخت سهم بازار از اینتل است.

این گزارش نشان می دهد که AMD در همه بخش ها ، از جمله رایانه های شخصی رومیزی ، موبایل ، سرور و بازار کلی x86 ، رشد یافته است که از ظهور پردازنده های Ryzen 3000 AMD است که فرایند تولید پیشرفته تری نسبت به تراشه های ۱۴ نانومتری اینتل دارند. این تراکم ، قدرت ، کارایی و مزایای قیمت گذاری را دارد.

AMD در درجه اول از قیمت های رقابتی استفاده می کند ، زیرا شلوغی برای بازگشت به بازار است ، به خصوص که رقیب روبرو این شرکت با قیمت های خاص خود محکم مانده است. اما عدم فعالیت اینتل در جبهه قیمت گذاری ماه گذشته به پایان رسید.

اما شاید همیشه از خودتان بپرسید که در هنگام خرید پردازنده ، کدام برند مناسب تر است؟ ما در مقاله ای به صورت جامع در مورد مقایسه بین AMD و intel صحبت کردیم که خواندن آن مطلب می تواند به شما برای خرید یک پردازنده مناسب نیاز شما کمک کننده باشد.

اینتل با کاهش قیمت های gen-on-gen برای پردازنده های تازه سازی Cascade Lake-X خود به ترکیب Ryzen 3000 AMD پاسخ داد ، روشی که این شرکت در گذشته برای حفظ ارزش پردازنده های نسل قبلی خود از آن اجتناب کرده و نام تجاری آن را هم نمی داند. انصافا این کاهش حتی به مدل های نسل قبلی نیز می رسد.

کاهش قیمت اینتل عامل اصلی شروع جنگ بین رقبای قدیمی است و به نظر می رسد که این شرکت برای نبرد طولانی مدت آمادگی دارد.

اینتل در آخرین تماس با درآمد خود به فشار قیمت از AMD اشاره کرد و گفت که این می تواند بر قیمت متوسط ​​فروش تراشه های خود تأثیر بگذارد و منجر به کاهش حاشیه شود.

علاوه بر این ، جورج دیویس CFO اینتل در مصاحبه ای با هفته بارون بیان داشت که این شرکت مشغول حفر پاشنه های طولانی خود است و می گوید: “آنچه ما گفتیم ، تاخیر در ۱۰ نانومتر به معنای این است که خواهیم بود.

کمی از هزینه واحد برای یک دوره زمانی ناتوان است. ” دیویس سپس خاطرنشان کرد که این شرکت انتظار دارد که در سال ۲۰۲۳ به رشد درآمد “بسیار قوی” و گسترش حاشیه ها بازگردد.

زیرا این غلبه بر اواخر دالان به ۱۰ نانومتر می رسد. در نتیجه ، منطقی است که انتظار داشته باشید قیمت ارزانتری را نیز در پردازنده های بعدی اینتل ۱۰ Genet Lake تجربه کنید.

AMD با فشار بیشتر اینتل از طرف رقیب خود ، کیف پول خود را برای عقب نشینی باز خواهد کرد ، اما AMD به دلیل جریان پردازنده های ۷ نانومتری خود به بازار ، سود محکمی کسب کرد.

همچنین می توان انتظار داشت که این دستاوردها در سه ماهه های آینده شتاب بیشتری بگیرد: کمبود تراشه های رده بالا AMD و افزایش قیمت ناشی از آن ، این شرکت را در ماه های فوری پس از راه اندازی Ryzen 3000 به هم زد.

دشواری این شرکت در رفع تقاضای شرکت حتی منجر به به تعویق افتادن راه اندازی بسیار پیش بینی شده Ryzen 9 3950X شد.

Mark Papermaster صبح امروز در مصاحبه ای در نشست برنشتاین ، وضعیتی را روشن کرد.

Papermaster گفت این شرکت با تقاضای غیرقابل پیش بینی محصولات رده بالا روبرو بوده و مجددا تأکید کرد که کمبود عرضه TSMC ریشه این مشکل نیست.

Papermaster در پاسخ به سوالی درباره کمبودها ، پاسخ داد که این مشکل برای برنده شدن مدل های CPU با عملکرد بالاتر کاهش یافته است.

این بدان معناست که AMD برای برآورده شدن تقاضا برای سریعترین تراشه های خود ، تراشه های سطح بالایی را از هر ویفر به دست نمی آورد ، اما این شرکت می گوید تنظیماتی را برای اطمینان از عرضه انجام داده است.

این بدان معناست که در ماه های آینده می توانستیم شاهد عرضه بهتری باشیم. بیایید ببینیم که با کمبود تراشه های سطح بالا ، دستاوردهای AMD چگونه به نظر می رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *