کامپیوتر و الکترونیک

بررسی Intel Core i9-9990XE: همه ۱۴ هسته با سرعت ۵ گیگاهرتز

بررسی و معرفی Intel Core i9-9990XE

طی چند هفته ، اینتل قرار است تا به حال جسورانه ترین پردازنده دسکتاپ مصرف کننده خود را راه اندازی کند: Core i9-9900KS ، که دارای هشت هسته است که همگی با سرعت ۵ گیگاهرتز کار می کنند. در مورد این پردازنده حواشی زیادی ایجاد خواهد شد ، اما چیزی که مردم نمی دانند اینست که اینتل از قبل دارای پردازنده ۵.۰ گیگاهرتزی است و در واقع ۱۴ هسته دارد: Core i9-9990XE.

این چیز نادر به مصرف کنندگان فروخته نمی شود. اینتل فقط آن را برای انتخاب شرکا به فروش می رساند ، و حتی پس از آن نیز فقط از طریق حراج ، هر بار یک بار و بدون ضمانت از اینتل فروخته می شود.

Core i9-9990XE اوج فرایند ۱۴ نانومتری اینتل است ، این در حالی ست که اینتل نه قادر به تضمین تعداد بسیاری از تولیدات و حتی پشتیبانی از آن به هر روشی و شیوه ای است. بر خلاف سایر پردازنده های بازار انبوه ، هیچ گونه پشتیبانی از محصول در این مورد وجود ندارد.
بررسی Intel Core i9-9990XE

این CPU بخشی از خانواده پردازنده های سطح بالا پردازنده ها است و در مادربردهای منتخب X299 کار می کند. این سی پی یو Core i9 است نه یک Xeon ، به این معنی که تنها چهار کانال حافظه و پشتیبانی از ECC نیست.

از لحاظ فنی از اورکلاک پشتیبانی می کند ، اگرچه مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد. این در اینجا یک پردازنده تنها برای یک بازار است ، و بازاری است که مایل به صرف هزینه های کلانی برای به دست آوردن هر نوع مزیت تأخیر میلی ثانیه است: تجارت با فرکانس بالا.

در حراج اول ، ما در ابتدا از سه شرکتی که شرکت داشتند آگاهی داشتیم. حراج  برای کسانی که می خواستند مناقصه کنند رازآلود بود: آنها می دانستند که این سخت افزار چیست ، اما اینتل قصد ارائه آن به جز چند تعداد را ندارند.

از میان سه شرکتی که با آنها صحبت کردیم ، یکی مناقصه ای نداشت ، دومی سه پردازنده و یک سوم بقیه را دریافت کردند. دقیقاً مثل این که این شرکت ها چه مقدار در این بخش ها قرار می دهند.

بنابراین این افراد مبلغی را برای پردازنده پیشفرض ۱۴ هسته ای ۵.۰ گیگاهرتزی از قبل چقدر می پردازند؟ برخی از آنها ممکن است در حال حاضر بالاتر از حد بالایی باشند ، زیرا یک Core i9-9980XE معمولی از قفسه ، اگر به اندازه کافی از آنها بخرید و آنها را بنزینی کنید ، می تواند با این سرعت اجرا شود.

در پایان ، ما یک جواب از CaseKing دریافت کننده اکثر این پردازنده های Core i9-9990XE دریافت کردیم: ۲۸۰۰ دلار. در حقیقت ، از آن قیمت اولیه ، در واقع تا ۲۸۵۰ دلار پیش رفته است.

در مقایسه با Core i9-9980XE (1979 $) یا تازه اعلام شده Core i9-10980XE (999 $) ، در این صورت بله ، معامله گران به راحتی ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار بیشتر برای کمترین پردازنده تأخیر x86 در بازار خرج می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *