کامپیوتر و الکترونیک

تفاوت مانیتور های ال ای دی ، ال سی دی و سی آر تی

تفاوت مانیتور های ال ای دی ، ال سی دی و سی آر تی

به راستی مانیتور چیست ؟ چه کاری انجام میدهد؟ انواع مانیتور کدامند؟ چه شرکتهایی اقدام به تولید مانیتور کرده اند؟ برندهای مانیتور کدامند؟ کدام برند مانیتور بهترین است؟ مانیتور چگونه کار میکند ؟… و نمونه هایی  از این دست سوالاتی است که ذهن کاربران و خریداران مانیتورهای دست دوم و استوک را به خود مشغول می سازد.

سوالاتی که شاید به جرات بتوان گفت که حق مسلم خریدار است. دانستن جواب تمام این سوالات و سوالاتی از این دست که خارج از توان و وقت فروشنده می باشد.

به عهده تیم فروش گذاشته شده است، ولی با اینحال بهترین راه برای کسب اطلاعات در خصوص مانیتور دست دوم استوک ، طبق معمول همیشه کسب اطلاعات و افزایش معلومات از طریق اینترنت می باشد.

به دلیل اینکه جوابگویی به همه این سئوالات در گنجایش این پست نمی باشد، به صورت مختصر و مفید به تجزیه تحلیل این موضوع خواهیم پرداخت:

مانیتور یا صفحه نمایش، یکی از اجزای سخت افزاری و متداولترین خروجی کامیپوتر اطلاعات و تصاویر از طریق صفحه کلید وارد کامپیوتر میشود و در صفحه مانیتور نمایش داده میشود، تا از صحت اطلاعات اطمینان حاصل شود. تمامی کاربران به منظور مشاهده خروجی مناسب نیازمند استفاده از مانیتور دست دوم استوک می باشند و نمایشگر اطلاعات می باشد.

کلیه تصاویر اعم از عکس ، متن ، حروف ، ارقام و تصاویر گرافیکی به وسیله نقاط کوچکی به نام پیکسل ساخته می شوند، کیفیت تصاویر در مانیتور دست دوم اول به طراحی قطعات الکترونیک و سپس به اندازه و تراکم پیکسل ها (رزولوشن ) بستگی دارد.

بطور کلی مانیتور کارکرده به سه دسته اصلی تقسیم میشود:

مانیتور CRT

مانیتور LCD

مانیتور LED

مانیتور CRT:

مانیتور های CRT از دو نوع فناوری لامپ استفاده میکنند. Shadow mask که در مانیتورهای قدیمی از آن استفاده میشد و Aperture grille که شفافیت و وضوح به مراتب بهتری را ارائه می کند.

شباهت زیادی به تلویزیون دارند و اندازه انها نهایتا به ۱۹ اینچ می رسد.

مانیتور کارکرده LCD :

با روی کار آمدن ال سی دی مانیتور های CRT کم کم از رده خارج شد ، چرا که مانیتور دست دوم استوک ال سی دی باریک ظریف و کیفیت بهتری از تصاویر ارائه میدهد.

مانیتور دست دوم LED :

به معنای دیود نوری از جنس مواد آلی میباشد، که به دلیل داشتن شفافیت بیشتر و نازکتر و ظریف و سریعتر بودن آن و نور بیشتری نسبت به مانیتور های ال سی دی تولید می کنند و مصرف برق پایین تری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *