کامپیوتر و الکترونیک

قیمت ۶۰۰ دلاری برای پردازنده Core i9-9900KS

معرفی پردازنده اینتل Core i9-9900KS

خرده فروشی استرالیایی MWave صفحه جدیدی در فروشگاه اینترنتی خود به وجود آورده که بر اساس آن اطلاعاتی جدید از پردازنده Core i9-9900KS منتشر شده است. اما عکسی از این پردازنده موجود نیست. این پردازنده قبلا در ابتدای سال میلادی جاری معرفی شده بود و می‌دانیم که به زودی منتشر خواهد شد.

این فروشنده قیمت ۸۹۹ دلار استرالیا برای این پردازنده در نظر گرفته است و SKU آن نیز BX80684I99900KS درج شده. این قیمت با تبدیل به دلار آمریکا ۶۰۵ دلار خواهد بود.

این پردازنده جدید اینتل در واقع از نسل Coffee Lake و با همان ساختار Core i9-9900K خواهد بود. بر اساس اطلاعات منتشر شده سرعت پایه پردازنده ۴.۰ گیگاهرتز است که نسبت به i9-9900K حدود ۴۰۰ مگاهرتز افزایش پیدا کرده است.

قیمت 600 دلاری برای پردازنده Core i9-9900KS

قیمت ۶۰۰ دلاری برای پردازنده Core i9-9900KS

همچنین تمام هسته‌های این پردازنده دارای سرعت بوست ۵.۰ گیگاهرتز است که نسبت به مدل قبلی ۳۰۰ مگاهرتز افزایش پیدا کرده. البته سرعت بوست در یک هسته همچنان ۵.۰ گیگاهرتز باقی می‌ماند.

در ابتدای این هفته، ASUS بایوس جدیدی را منتشر کرده است که به i9-9900KS اشاره کرده و در واقع این پردازنده دارای مصرف انرژی ۱۲۷ واتی خواهد بود.

به نظر می‌رسد که پردازنده جدید Core i9-9900KS بتواند قدرت پردازنده‌های اینتل را در زمینه گیمینگ به نمایش بگذارد و دلیل اصلی آن نیز سرعت پایه و بوست بسیار بالای این محصول است.

از آنجا که بیشتر بهبود‌های این پردازنده مربوط به بار‌های کاری چند هسته‌ای، سرعت بوست ساعت و سرعت تک رشته‌ای خواهد بود که شباهت زیادی به ۹۹۰۰K دارد، بعید به نظر می‌رسد که پردازنده جدید اینتل تفاوت چندانی از لحاظ ساختار با نسخه قبلی نخواهد داشت.

به نظر می‌رسد که این پردازنده قطعا نخواهند توانست در بنچمارک Cinebench پردازنده Ryzen 9 3900X را که با صد دلار ارزان‌تر قابل خرید است را شکست دهد.

مصرف ۱۲۷ واتی نیز نمایانگر این است که سرعت بوست ۵.۰ گیگاهرتزی در همه هسته‌ها صرفا برای زمان کوتاهی قابل استفاده خواهد بود. در سایت دل اچ پی می توانید انواع محصولات cpu دست دوم را مشاهده کنید و اگر نیاز داشتید می توانید خردی خودتان را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *