کامپیوتر و الکترونیک

راهنمای انتخاب سیستم مناسب گرافیست و فتوشاپ

راهنمای انتخاب سیستم مناسب گرافیست و فتوشاپ

چه سیستمی مناسب کار فتوشاپ و گرافیست هست؟ مشخصات سیستمهایی که مناسب این کار هست چیست؟ یه سیستم خوب که بتواند کارهای طراحی و گرافیک و کار با نرم افزارای سنگین را انجام دهد چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

اگر در طراحی و گرافیک تازه وارد هستید ، یک سیستمی که دارای قدرت معمولی باشد میتواند جوابگوی نیاز شما باشد.

اما اگه بطور جدی پیگیر طراحی و گرافیک هستید و قصد دارید در آینده آن را به عنوان شغل اصلی خودتان انتخاب کنید، باید کمی دست و دلبازی به خرج بدهید و یک سیستم قوی تر تهیه کنید.

در کل در یک سیستم خوب باید سرعت سی پی یو، کیفیت تصویر ، رم و جافظه سیستم رو مد نظر داشته باشید.

رایانه های رومیزی که با تجهیزات گرافیکی در حد بالا و کارایی بالا باشند، یکی از مهمترین ویژگی های این نوع رایانه ها که میتواند کمک شایانی به شناسایی آنها کند، غیر آنبرد بودن کارت گرافیکی هست.

یعنی سیستم های مناسب طراحی و فتوشاپ ، گرافیک غیر آنبرد و پردازنده مرکزی قدرتمند و حافظه بالا مورد نیاز هست.

راهنمای انتخاب سیستم مناسب گرافیست و فتوشاپ

پردازنده cpu:

شغل طراحی گرافیک شدیدا به پردازشگر شما بستگی دارد ، پس باید سرعت پردازشگر شما به گونه ای باشد که بتواند بسیاری از برنامه ها را اجراء و کنترل کند.

برای برنامه های معمولی طراحی شما تقریبا به یک CPU با سرعت  ۱Ghz نیاز دارید. اما این مقدار حداقل آن چیزی است که نیاز دارید؛ پس اگر میتوانید سعی کنید کمی قوی تر از این را تهیه کنید.

در سایت گزینه های متعددی برای پردازنده دست دوم وجود دارد که می توانید برای خرید اقدام کنید.

رم بالاتر:

مورد بعدی  RAM است. حافظه  RAM روی تعداد برنامه هایی که با هم باز میکنید تأثیر مستقیم میگذارد ، زمانی که حرف از طراحی گرافیکی به میان بیاید ، این موضوع نیز از اهمیت بیشتری برخوردار میشود.

برای این مورد شما برای شروع ، حداقل به ۸gig RAM نیاز دارید.

اگر میخواهید کارایی سیستم خود را افزایش دهید ، سعی کنید اول به سراغ  RAM بروید. اگر سرعت  CPU خود را به بالاتر از ۸GHz افزایش دهید ، شاهد تغییرات چشمگیری در سرعت سیستم خود نخواهد بود .

سرمایه گذاری روی  RAM خیلی بهتر است. اگر  RAM خود را به ۱۶ یا ۳۲ گیگ ارتقاء دهید شاهد تغییرات اساسی روی سیستم خود خواهید بود.

رم دست دوم و استوک هم گزینه خوبی برای خرید هست که پیشنهاد می کنیم برای خرید از این محصولات که قیمت پایین تر و کیفیت بالایی دارند اقدام کنید.

هارد دیسک :

زمانی که صحبت از هارد دیسک میشود ، زیاد نگران این موضوع نباشید. ۱ ترابایت حافظه کافی است و میتواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

حال اگر بخواهید کارهای خود را با لپ تاپ انجام دهید ، کمتر از این هم بکار شما می آید ، زیرا میتوانید پول خود را صرف خریدن هارد اکسترنال کنید.

حتی اگر کامپیوتر هم دارید باید خرید یک هارد اکسترنال را جز برنامه های خود قرار دهید تا بمنظور ایمنی بیشتر و ذخیره فایل های خود از آن استفاده کنید.

حال اگر قصد خرید هاردهای اکسترنال را دارید سعی کنید بجای HDD یک هارد  SDD تهیه کنید.

زیرا هاردهای SSD در برابر ضربه و آسیب ها مقاوم ترند ، دارای سرعت بالاتری میباشند و همچنین در ساخت آنها از قطعات متحرکی که در  HDD وجود دارد استفاده نمیشود.

خرید هاردهای اکسترنال زمانی مهم هستند که شما یک لپ تاپ با حافظه کم خریده باشید. برای خرید هارد ssd استوک می توانید از سایت دل اچ پی اقدام کنید.

مانیتور :

اگر قصد انجام کار طراحی گرافیک دارید ، هرچقدر  Resolution مانیتور شما بیشتر باشد کیفیت نمایش آن بیشتر میشود.
برخی از برنامه ها حتی روی  Resolution کمتر از ۱۲۸۰ X 800 ، اجرا نمیشوند ، پس مطمئن شوید که  resolution مانیتور شما کمتر از این مقدار نباشد.
اگر برایتان مقدور است ، میتوانید مدل پیشرفته  Retina ( شبکه ای ) را خریداری کنید ، اما آماده پرداخت هزینه آن باشید . اما بدانید که فقط  Mac این گزینه ها را پیش روی شما قرار میدهد.
حال که میدانید برای طراحی گرافیک نیازمند چگونه سیستمی هستید ، بگردید و یکی از آن کارآمدها را برای خود تهیه کنید.
در ذیل ما برای کمک و سهولت کار شما به تعدادی از سیستم ها که جوابگوی کار شما می باشند اشاره می کنیم:
اصولا کیس های سری z مناسب این کار هستند. شما میتونید با مراجعه به سایت در کیسهای دست دوم استوک اچ پی سری Z یا کیس های حرفه ای ، سیستمی که پاسخگوی نیاز شما می باشد را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *