کامپیوتر و الکترونیک

سهم AMD از بازار پردازنده ها ، زنگ خطری برای Intel

سهم AMD در بازار پردازنده ها

شرکت AMD با معرفی ریز معماری ZEN، موفق به نجات خود از وضعیت سکون شد؛ پردازنده های AMD Ryzen, Ryzen Threadripper و مدل های EPYC که برای دسته های دسکتاپ، لپ تاپ و سرور طراحی شده اند، اینک موفق به افزایش سهم AMD از بازار پردازنده ها شده اند.

شرکت AMD موفق به بالا بردن سهم خود از بازار پردازش، در تمامی حوزه های بالا شده است؛ این شرکت بزرگترین رشد سهم بازار، از سال ۲۰۱۴ تا کنون را تجربه می کند.

به عنوان مثال، سهم AMD از بازار CPUهای سرور جهان به ۳.۲ درصد رسیده است که ۱.۵ رشد را به نسبت ۳ ماهه گذشته و ۲.۴ درصد رشد را به نسبت مدت زمان مشابه در سال گذشته، نشان می دهد.

AMD و بازار پردازنده ها

هر چند که هنوز هم سهم این شرکت به نسبت Intel ناچیز است، اما همین رشد نیز حکایت از جا افتادن رقابت بین آنها دارد. به عنوان مثال اینتل به دلیل مشاهده رقیبی توانمند در کنار خود، مجبور به افزایش هسته هایی شد که به صورت سنتی سالها در یک رقم متوقف شده بودند.

در ۳ ماهه پایانی سال ۲۰۱۸، سهم AMD از بازار نمونه های دسکتاپ به ۱۵.۸ درصد رسیده و این مقدار ۲.۸ درصد بیش از فصل قبل از آن، و ۳.۹ درصد بیش از مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۷ است.

در نهایت به سهم بازار AMD از بازار پردازنده های لپ تاپ می رسیم؛ طی آخرین گزارش ها، سهم AMD از این بازار ۱۲.۱ درصد است که به نسبت سال قبل ۵.۳ درصد افزایش یافته.

تحلیلگران بر این باور هستند که سهم AMD از بازار پردازنده ها نه به طور آنی، بلکه قدم به قدم افزایش خواهد یافت. در صورتی که این شرکت از پس مشکلات لیتوگرافی ۷ نانومتری برآید، این افزایش سهم مستمر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *