کامپیوتر و الکترونیک

نکات خیلی مهم در هنگام خرید مانیتور دست دوم

نکات خرید مانیتور دست دوم

مانتیورها از جمله دستگاه‌های خروجی محسوب می‌شوند که در انواع و اقسام مدل وجود دارند و هر فرد با در نظر گرفتن یک‌سری شرایط اقدام به تهیه نوع دلخواه آن می‌کند.

اگر چه امروزه اکثر مردم به محصولات نو و اصل روی آورده‌اند، اما خرید محصولات دست دوم نیز رو به افزایش است که مانیتور نیز جزو یکی از پرفروش‌ترین محصولات دست دوم به حساب می‎‌آید.

توصیه می‌کنیم که اگر قصد خرید مانیتور دست دوم دارید، حتماً تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید چرا که قصد داریم نکات ارزشمندی را در خصوص شرایط خرید این‌گونه دستگاه‌ها بیان کنیم.

مانیتور دست دوم

هنگام خرید مانیتور دست دوم باید به چه نکاتی توجه کرد

در نظر داشته باشید که برای تهیه مانیتورهای دست دوم باید یک‌سری شرایط را سنجیده و سپس اقدام به خرید کنید.

برندهای مختلفی هستند که می‌توانید برای خرید مانیتور دست دوم از آنها گزینه‌ای را انتخاب کنید. می توانیم به برندهایی مانند: دل – اچ پی – لنوو – سامسونگ – آل جی – سونی – ایسر و فیلیپس اشاره کنیم.

به‌طور مثال اگر قصد دارید محصولات سامسونگ را مشاهده کنید می‌توانید با کلیک بر روی مانیتور دست دوم سامسونگ مشاهده کنید و یا از برند ال جی می‌توانید لیست مانیتور دست دوم آل جی را مشاهده بفرمایید.

ما در ادامه به بررسی مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام خرید مانیتورهای دست دوم دقت شود، می‌پردازیم:

رزولوشن صفحه نمایش مانیتور

یکی از موارد مهمی که در خرید مانیتور دست دوم باید دقت شود، رزولوشن صفحه نمایش است. باید بررسی کنید که به چه دلیلی قصد خرید مانیتور دارید.

اگر آن را برای کارهای معمولی می‌خواهید نیاز به صفحه نمایش‌های قدرتمند نیست.

اما اگر برای انجام کارهای گرافیکی و یا انجام بازی‌های سنگین قصد خرید مانیتور دارید، حتماً رزولوشن صفحه باید فوق العاده باشد.

البته نگران نباشید مانیتورهای دست دوم نیز می‌توانند چنین ویژگی داشته باشند.

نور صفحه نمایش مانیتور

نور صفحه نمایش نیز بسیار اهمیت دارد.

اگر کارتان به گونه‌ای است که باید به صورت مداوم پای سیستم باشید و به صفحه نمایش خیره شوید، حتماً برای محافظت از چشم‌تان باید نور صفحه نمایش مناسب باشد.

در واقع هر چه نور صفحه مانیتور دست دوم واضح‌تر باشد، فشار کمتری به چشم وارد می‌شود.

به صورت کلی صفحه نمایش مناسب برای مانیتور دست دوم صفحه نمایشی است که پیکسل و البته رزولوشن متناسبی داشته باشد.

زاویه‌ی دید مانیتور

در مانیتور دست دوم زاویه‌ی دید بسیار اهمیت دارد.

در واقع هر چه یک مانیتور دارای زاویه‌ی دید مناسب‌تری باشد، بدون اینکه کیفیت کاهش پیدا کند می‌توانید به صفحه نمایش مسلط باشید که در این صورت به راحتی و بدون هیچ مشکلی رنگ‌ها و تصاویر مختلف را مشاهده خواهید کرد.

از خرید مانیتور دست دوم که فقط باید روبروی آن بنشینید تا بتوانید به درستی رنگ‌ها را از هم تشخیص دهید خودداری کنید.

قیمت مانیتور

قطعاً قیمت مانیتورهای دست دوم با یکدیگر متفاوت است.

با در نظر گرفتن شرایطی مانند مارک یا برند مانیتور و یا سایز آن که ممکن است در ابعاد ۱۸.۵ یا ۱۹ باشد رنج قیمتی در مانیتورها فرق خواهد کرد.

این موضوع البته به بودجه‌ی شما نیز بستگی دارد. با این حال در این خصوص بهتر است که از فروشندگان مانیتور دست دوم نیز مشاوره بگیرید.

گارانتی مانیتور

در نظر داشته باشید که بسیاری از مانیتورهای دست دوم دارای گارانتی نمی‌باشند و باید از خرید این‌چنین محصولاتی پرهیز کرد.

اما شاید بگویید که دستگاه‌های دست دوم که هیچ‌وقت دارای گارانتی نمی‌باشند؛ اما می‌خواهیم به شما این وعده را بدهیم که تیم تخصصی ما به جهت رفاه حال مشتریان در خرید مانیتور، تمامی محصولات را با گارانتی عرضه می‌کند.

ضمناً مانیتور دست دوم یا دیگر محصولات ما از یک هفته تست رایگان نیز برخوردار هستند.

در نظر داشته باشید که اگر نیاز به مانیتور دست دوم دارید، می‌توانید با راه‌های ارتباطی قرار داده شده در ادامه با مشاوران ما تماس بگیرید تا به سرعت شما را در خصوص ابهامات و سوالات مختلف‌تان درباره چگونگی خرید مانیتور دست دوم راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *