کامپیوتر و الکترونیک, تکنولوژی

راهنمای خرید کیس های کامپیوتر رندرینگ

راهنمای خرید کیس رندرینگ

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و جهانی شدن ارتباطات کار بدون سیستم کامپیوتری عملا غیر ممکن شده است. در حال حاضر بسیاری از افراد هر یک به نوعی با سیستم های کامپیوتری در ارتباطند و نقش حیاتی را در کسب و کار افراد ایفا میکند.

در این مقاله قصد داریم سیستم رندرینگ معماری مورد نیاز برای کارهای گرافیکی و رندر ویری و تری دی مکس را معرفی کنیم و در نهایت سخت افزارهای مورد نیاز را معرفی کنیم. با ما همراه باشید:

راهنمای خرید و انتخاب کیس کامپیوتر رندرینگ

راهنمای خرید کیس های کامپیوتر رندرینگ

  • مادربرد(MotherBOrd)

که نوعی تخته مدار الکتریکی است، در واقع به عنوان مرکز ارتباطات رایانه شناخته می‌شود.

بخش‌های گوناگون یک کامپیوتر روی این قسمت سوار شده و مادربرد دو وظیفه اصلی، اتصال اجزا به هم و تامین انرژی الکتریکی آن‌ها را به عهده می‌گیرد.

مادربرد از بااهمیت و حیاتی‌ترین قطعات کامپیوتر است با این حال نقش تعیین کننده‌ای در عملکرد سیستم شما نخواهد داشت.

در واقع تفاوت بین مادربردها، فارغ از چیپست و پلتفرم غالبا به امکانات آن‌ها محدود می‌شود. و قطعاتی که روی این برد سوار می‌شوند، راندمان کاری کامپیوتر شما را تعیین می‌کنند.

این امکانات جانبی شامل مدار تغذیه‌ی قدرتمندتر برای اورکلاک، قطعات الکترونیکی با کیفیت‌تر برای تحمل حرارت بیشتر، ماژول وای‌ فای (WIFI)، تراشه‌های کنترلی برای تعداد سنسورهای بیشتر، تراشه‌های رمزگشایی Codec صوتی برای کیفیت بالاتر، همین‌طور کنترلرهای نورپردازی RGB و غیره می‌شود.

اما انتخاب مادربرد تا حد زیادی منوط به تعیین پردازنده شما دارد. پردازنده‌ها امروزه در سوکت و پشتیبانی تراشه‌ها، متفاوت از نسل‌های گذشته خود عمل می‌کنند.

از این رو انتخاب و خرید مادربرد بین محصولات اینتل (Intel) و یا ای‌ام‌دی (AMD)، بدون اطلاعات و پیش زمینه فنی ممکن است کمی چالش برانگیز باشد.

  • CPU

از CPU به عنوان قلب تپنده ی سیستم یاد می نمایند و قسمت اصلی و غیرقابل انکار تمام سیستم ها، CPU می باشد. CPU ها بنا به نیاز شخص به چند هسته ای تقسیم می شوند.

معمولا CPU چند هسته ای مختص کار های سنگین تر و حرفه ای تر مانند تدوین فیلم و رندرینگ می باشدداشتن یک سی‌پی‌یوی سریع‌تر همیشه مورد نیاز است.

یک معمار دستور های نرم افزاری بسیاری را اجرا می کند که این دستور ها شامل طراحی ۲ بعدی و یا سه بعدی و رندرینگ و یا تدوین فیلم و تصویر هستند.

راهنمای خرید کیس های کامپیوتر رندرینگ

  •  RAM

رم در کامپیوتر، یکی از اجزای اصلی سیستم می باشد که برای فراخوانی سریع اطلاعات از آن استفاده می شود. در سیستم های مناسب رندرینگ، باید رم بالایی انتخاب شود.

برای مثال برای رندرینگ با پلاگین Vray بهتر است حداقل رمی که دارید، ۱۶ گیگابایت باشد. هر چه مقدار عددی رم بیشتر باشد، سرعت اجرای دستور و فرامین نیز بیشتر می شود.

راهنمای خرید کیس های کامپیوتر رندرینگ

  • GPU

GPU یا کارت گرافیک، بیشتر برای افرادی مناسب است که قصد کار با نرم افزار هایی مانند لومیون یا افتر افکت را دارند.

برای رندرینگ، بیشتر به CPU قدرتمند تر نیاز است تا GPU. اما با این شرایط، داشتن یک کارت گرافیک قدرتمند نیز بهتر از یک کارت گرافیک متوسط می باشد.

راهنمای خرید کیس های کامپیوتر رندرینگ

  •  HDD & SSD

انواع هارد برای ذخیره سازی، ۲ نوع می باشد: SSD و HDD. هنگامی که فایلی در رم کامپیوتر ذخیره می شود، در صورتی که از رم بالایی استفاده می کنید.

اما سرعت هاردتون پایین باشه، انتقال فایل ها با کندی رو به رو می شود. توصیه می شود از هارد SSD برای ذخیره سازی فایل هاتون استفاده کنید تا از هرگونه کندی سرعت درون سیستمان، رنج نبرید.

راهنمای خرید کیس های کامپیوتر رندرینگ

  • مانیتور

مانیتور عضو بسیار مهمی در سیستم می باشد. در صورتی که تمام عوامل گفته شده را در بهترین حالت ممکن تهیه نمایید اما مانیتور از کیفیت و قدرت لازم برخوردار نباشد، هیچگونه فایده ای برای شما ندارد.

بهتر است برای سیستم رندرینگ، از یک مانیتور ۲۱ اینچ به بالا استفاده نمایید. البته برخی از ۲ یا ۳ مانیتور کنار هم استفاده می کنند که بسیار عالی و مناسب می باشد.

البته ذکر این نکته الزامی می باشد که بسیاری از قطعات دیگر مانند کیس، مادربرد، خنک کننده، پاور و . . . نیز بسیار مهم می باشند و باید بهترین نوع آن ها را نیز برای خرید سیستم مناسب رندرینگ، تهیه کرد.

مانیتور دست دوم

سیستم های مناسب رندرینگ آماده نیز در فروشگاه موجود می باشد که با تماس با شماره ۶۶۴۷۷۳۹۴-۰۲۱  و ارتباط با بخش فروش و راهنمایی های ارزنده این بخش میتوانید سیستم قدرتمند متناسب با بودجه خود سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *