کامپیوتر و الکترونیک

مینی کیس یا مینی کامپیوتر چیست؟

مینی کیس چیست؟ انواع مینی کامپیوتر

مینی کیس ، در اصل همان کیس معمولی در ابعاد کوچکتر می باشد. عمدتا کیس های کامپیوتر در حال حاضر در دنیا با اندازه های متفاوتی تولید می شوند، که هر برندی با اضافه کردن اسمی به خصوص این تفاوت را در نام محصول نشان میدهد. برای مثال مینی کیس ها در برند hp با نام small factor و یا در برند دل با نام ultra شناخته می شوند.

قیمت مینی کیس نسبت به کیس های معمولی بیشتر است. البته این بستگی به امکانات مینی کیس دارد، و نمیتوان برای این کاهش یا افزایش قیمت مینی کیس نسبت به کیس معمولی الگوریتم درستی معرفی نمود.

مینی کیس دست دوم استوک وارداتی و کیس های وارداتی ، معمولا بسته به اندازه کیس نقاط مشترکی دارند. یعنی برای ارتقای آنها نیازی به خرید قطعات خاصی نیست و همان هارد و رم معمولی و گرافیک با پایه کوتاه کار شما را راه خواهند انداخت.

ولی از جهتی دیگر مینی کیس هایی وجود دارند که رم و هارد آن جزو رم و هارد لپ تاپی هستند، و عملا به دلیل نبود فضای بزرگتر در آن امکان استفاده از رم و هارد معمولی و یا گرافیک معمولی نیست.

مینی کیس یا کیس بزرگ کدامیک را انتخاب کنیم؟

از نظر ما این دو چندان تفاوتی در حالت عادی با یکدیگر ندارند، و این خریدار است که با توجه به نیاز خود بین مینی کیس و یا کیس بزرگ یکی را انتخاب خواهد کرد، و این بسته به خود شخص و شرایط وی دارد.

به هر حال ما در این بخش قضاوت و انتخاب را به عهده خریدار میگذاریم. ولی اگر از ما راهنمایی بخواهید ، ما چندان تفاوتی بین این دو مدل قایل نیستیم. ولی به جهت راهنمایی موارد را در زیر یادآور می شویم.

۱- کیس های بزرگ دارای اندازه ای بزرگ هستند و شما امکان اضافه نمودن چندین هارد به کیس را دارید. ولی در کیس های مینی عملا دست شما برای اضافه نمودن هارد اضافی چندان باز نیست.

۲- همچنین در مینی کیس ها شما مجبور به استفاده از گرافیک مخصوص مینی کیس و یا نصب پایه مخصوص گرافیک برای نصب کارت گرافیک خود بر روی مینی کیس هستید. ولی چنین موردی برای کیس های بزرگ لازم نیست.

۳- البته از مزایای کیس های کامپیوتر مینی می توان به اندازه کوچک و جمع و جور بودن آن اشاره کرد، که از نظر وزنی شاید اصلا قابل مقایسه با کیس های بزرگتر نیست.

انواع مینی کیس یا مینی کامپیوتر

انواع شرکت تولیدکننده مینی کیس (مینی کامپیوتر) معروف جهان

شرکت های بزرگی در سطح جهان، تولیدکننده مینی کیس هستند. اما برخی برندها توانستند با توجه به تکنولوژی و سابقه خودشان در تولید انواع کامپیوتر و قطعات کامپیوتری، فروش بیشتری را در بازار مینی کامپیوتر کسب کنند.

از جمله این برندها می‌توانیم به: hp – DELL – LENOVO – ACER اشاره کنیم. این برندها در بازار ایران هم فروش بسیار خوبی دارند.

اما خرید مینی کیس باکیفیت و بدون مشکل در قطعات آن در بازار داخلی کمی سخت است و فروشگاه‌های کمی هستند که بتوانند یک مینی کامپیوتر باکیفیت و بدون مشکل را برای کاربران عرضه کنند.

مجموعه دل اچ پی، با ارائه انواع کامپیوتر دست دوم و استوک از برندهای معتبر جهانی و همچنین کیفیت بالا در ارائه این نوع کامپیوتر، توانسته است رضایت تمام مشتریان را در سراسر ایران کسب کند.

امروزه اکثر مینی کیس هایی که در بازار وجود دارد، به صورت دست دوم و استوک قابل خریداری است.

اما انتخاب فروشگاهی که توانسته باشد رضایت حداکثری خریداران را جلب کرده باشد، کمی سخت است. ما این مشکل را برای شما در مجموعه دل اچ پی برطرف کرده‌ایم.

انواع مینی کیس با توجه به نیاز افراد

انواع مینی کیس با توجه به نیاز افراد

در بخش زیر ما به بررسی انواع مینی کیس با توجه به نوع نیاز کاربران خواهیم پرداخت. همان‌طور که قبلاً در بخش بالا گفتیم، اکثر مدل‌هایی که در بازار وجود دارند، از نوع استوک و دست دوم هستند.

به همین دلیل در بخش زیر لینک‌هایی که برای خرید وجود دارند، از موارد استوک و دست دوم می‌باشند.

کیس کامپیوتر حرفه‌ای

این مینی کامپیوترها کیفیت و سخت‌افزار بسیار قوی دارند و برای انواع کارهای متوسط به بالا طراحی شده‌اند. برای مشاهده لیست این محصولات می‌توانید بر روی لینک کیس کامپیوتر دست دوم حرفه‌ای کلیک کنید.

کیس کامپیوتر مهندسی

اگر شما نیاز یک سیستم کامپیوتری برای کارهای عمرانی و مهندسی هستید، این مدل کیس ها بسیار مناسب شما است. در این مجموعه انواع کیس کامپیوتر دست دوم مهندسی برای خرید موجود است.

کیس کامپیوتر اداری

اگر شما به نرم‌افزارهای سنگین و کارهای مهندسی با پردازش بالا نیاز ندارید، احتمالاً شما به یک سیستم نسبتاً متوسط برای کارهای معمولی نیاز خواهید داشت. ما به شما لیست محصولات کیس کامپیوتر دست دوم اداری و خانگی را پیشنهاد می‌کنیم.

کیس کامپیوتر رندرینگ

این مدل کیس ها برای رندر کردن مناسب هستند. پس اگر شما به دنبال خرید یک کیس مناسب رندرینگ هستید، انتخاب محصولی از لیست کیس کامپیوتر دست دوم رندرینگ ، گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

سخن پایانی

از نظر نویسنده مطلب به نوعی میتوان گفت کیس ها و مینی کیس ها در معایب و مزایا تقریبا با هم برابر هستند و انتخاب هر کدام از این دو مورد به شما برمی گردد که کدامیک برای شما مناسب تر هست و با شرایط شما سازگاری بهتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *